Niedoszły koniec mojej firmy zaczął się od strachu, strat i chaosu… Wiele lat – około 12, prowadząc swoją pierwszą firmę, podejmowałam decyzje chaotycznie, bez jasnej strategii.
Wydawałam pieniądze (płacąc agencjom) na puste obietnice, które nigdy się nie spełniają, i ufałam firmom marketingowym, które zamiast pomocy, pogłębiały później te moje lęki.
Rozczarowania bolały bardzo i ściągały mnie w dół po radosnych pełnych nadziei uniesieniach nowego lepszego jutra – że ten sposób to już na pewno zadziała, bo ten pan taki profesjonalny – przecież jest tego pewien i on wie.
Jeśli mi nie wierzysz, zadzwoń i zapytaj najbliższej siebie agencji jak zwiększyć sprzedaż i liczbę klientów, a dostaniesz tam “dobre rady” takie jak:
- “zbuduj lepszą stronę”
- „zrobimy kampanie reklamowe”
- “poprowadzimy twoje social media”
- “zapłać za pozycjonowanie”
- “branding kuleje, trzeba nowy bo bez dobrego brandingu ani rusz”
Wiem to, bo już sama to wszystko przerabiałam. I to wielokrotnie. Przejechałam się i byłam bliska zamknięciu pierwszej z naszych firm w pewnym momencie.
Jedna z agencji – i to spora, z pięknym nowoczesnym biurem, zrobiła mi z 20 reklam targetując bardzo wąskie grupy – jak sobie dziś to przypominam, to wściekły chichot mi gulgocze w gardle. Takich bluźnierczych praktyk było dużo po drodze.
Dziś po gruntownym przeszkoleniu i przetestowaniu m.in. z adsów już potrafię właściwie ocenić poczynania tych nieszczęsnych pożal się Boże „specjalistów” i nie wiem czy się śmiać czy płakać. I nawet nie mam za bardzo z kim o tym pogadać bo mało kto wie o co chodzi w tych tematach.
I stąd też wiem, że brak pewności siebie i strach przed kolejnymi błędami blokują nasz rozwój. Straty finansowe, stres, rozczarowanie – to rzeczywistość, w której znalazła się niejedna z nas. Coś o tym wiem – tyle lat zupełnie bez sensu “walczyłam” zamiast prosperować i nawet o mało nie zamknęłam firmy w tym załamaniu.
Ale tak nie musi być. Naprawdę możesz wziąć sprawy w swoje ręce. Tak jak ja. Nauczyłam się nie tylko reklam Google i Facebook, stawiać zaawansowane strony, platformy e-learningowe, robić świetne grafiki w aplikacjach Adobe dla profesjonalistów.
No może nie tak jak ja. Ja się tego wszystkiego nauczyłam bo przy okazji odkryłam że to moja pasja i kocham to robić. Ale zdecydowanie możesz zostać profesjonalną menedżerką swojej firmy. Rozwijać siebie i biznes, sprzedawać jak pro i odnosić sukcesy na taką miarę na jaką sama postanowisz.
Wystarczy że postanowisz. Tylko tyle i aż tyle.
Możesz działać spójnie i przemyślanie, nawet z małymi zasobami. Możesz podejmować mądre i przemyślane decyzje jak największe firmy. Od podstaw w górę – tak jak się buduje stabilną firmę.
Możesz stworzyć spójną, przemyślaną strategię, która poprowadzi Twój biznes do sukcesu.
Możesz zapomnieć o chaotycznych skokach ze spadochronem w nadziei że “tym razem to już naprawdę się uda” i zacząć działać z pełną kontrolą nad każdym aspektem swojej firmy – od finansów po komunikację.
Zasługujesz na sukces, a ja pomogę Ci go osiągnąć!
Już 9.10 rozpoczynam cykl darmowych szkoleń – a pierwsze z nich to „Skuteczny spójny biznes – Jak zrobić biznes plan”, które pokaże Ci, jak krok po kroku zbudować strategię, na której możesz polegać.
To czas na zmianę – czas, aby Twój biznes działał na Twoich zasadach, bez strachu i chaosu.
Dołącz i zobacz, że i Ty możesz odnieść sukces!
0 komentarzy